Czerwony szlak: Bacówka Bartne - przełęcz Majdan

timer 57min
north_east 104m
south_east 99m
średnia - trasa dla młodych wędrowników, możliwe strome podejścia
terrain  Nachylenia terenu
beach_access  Trasa w cieniu

EDIT: minął rok... i trasę zmieniono! Hura! Teraz szlak idzie nie przez podmokłe łąki, ale tym obejściem, którym i tak większość chodziła do tej pory ;)

Oto aktualny przebieg szlaku:

UWAGA! Na mapach drukowanych przed 2021 możecie mieć wyrysowaną trasę tak, jak opisywaliśmy w 2020 r. - czyli tak:

Długość trasy: niby zaledwie 2 km

Czas przejścia: teoretycznie pół godzinki...

Schroniska turystyczne w Beskidzie Niskim

W Beskidzie Niskim niełatwo trafić na schronisko: oznaczenie PTTK posiadają tylko Bacówka w Bartnem oraz Schronisko na Magurze Małastowskiej. Tym chętniej uwzględniamy te nieliczne w planach wycieczki. Zwróćcie jednak koniecznie uwagę którędy do nich idziecie!

Bacówka PTTK Bartne

Główny Szlak Beskidzki między przełęczą Majdan i Bacówką PTTK Bartne

Mimo, że to fragment zdawałoby się uczęszczanego szlaku: fragmentu czerwonego  głównego szlaku beskidzkiego jego przejście to prawdziwe ekstremalne przygody... W kilku słowach: kiepsko oznaczony i po kolana w wodzie!

A dokładniej: idąc od strony przełęczy Majdan początkowo jest pięknie: las, kraj łąki... ale w pewnym momencie po dojściu do większej łąki znaki znikają (to nie tylko nasze doświadczenie!). My zeszliśmy w tym momencie dziko przez pastwiska: mijając szerokim łukiem stada krów (i byków), przeprawiając się przez łąkowe strumyczki i elektryczne pastuchy dotarliśmy do drogi w Bartnem - i wbrew pozorom mogło być gorzej...

czerwony szlak: przełęcz Majdan - Bacówka PTTK Bartne

Wracając z Bacówki PTTK Bartne spróbowaliśmy jeszcze raz przejść czerwony szlak: tu też początek był zachęcający: dobre oznaczona leśna ścieżka. Niestety wkrótce trafiliśmy na grząską, podmokłą łąkę... Znaki prowadziły wzdłuż ogrodzenia szkółki leśnej przez wysokie trawy i zarośla zalane wodą co najmniej po kostki, bez możliwości ominięcia bokiem...

Po przejściu kilkuset metrów w takich warunkach trafiliśmy na łąkę, na której wcześniej zgubiliśmy szlak. Tu spotkaliśmy kilka osób idących z naprzeciwka (też zgubili znaki...) - poradziliśmy im zejść na dziko przez pastwiska...