Wieża widokowa Słotwiny w Krynicy Zdrój

33-380 Krynica-Zdrój
call 512 409 905     link wiezawidokowa.pl

check_circle  Na wolnym powietrzu
check_circle  Wygodne poruszanie się z wózkiem
check_circle  Głównie w słońcu
check_circle  Restauracja lub bar w pobliżu
check_circle  Atrakcje dla dzieci

Wieża widokowa w Krynicy-Zdroju to drewniana konstrukcja wzmocniona stalą na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny Arena. Na górę wyjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym, z powrotem postanowiliśmy się przespacerować.

Wieża widokowa w Krynicy-Zdroju

Podziwialiśmy krajobrazy, spacerując koło czubków drzew, bawiliśmy się przy panelach interaktywnych znajdujących się co jakiś czas na drewnianej ścieżce. Panele interaktywne dotyczą przyrody oraz legend tego regionu. Grając w drewnianą grę można poznać budowę geologiczną terenu, dopasowując obracające się listki i drzewa poznamy różne gatunki drzew, z innego dowiemy się o roślinach, ptakach, zwierzętach występujących w Krynicy. Jest też panel multimedialny, gdzie wybierając postacie jak na tablecie - zjawy, dydka, czarownice, skrzaty itp. - możemy posłuchać legend. Widzieliśmy, że kolejne są dopiero montowane, więc teraz być może jest ich więcej.

Skierowane są raczej dla dzieci, ale dorosły też może się z nich dowiedzieć ciekawych rzeczy i pobawić się wspólnie z dzieckiem.

Widok ze "ścieżki w koronach drzew" na Jaworzynie Krynickiej

Wieża jak najbardziej dostępna jest dla maluchów, wszędzie są dość wysokie siatki zabezpieczające. Rodzice mogą wjechać wózkiem pod drewnianym podjeździe prawie na sam szczyt.

Korzystaliśmy z gastronomii, wkrótce będzie można skorzystać także ze zjeżdżalni. Na górze są raczej minibary, ale u stóp góry wiele różnych punktów gastronomicznych, restauracje, bary, budki.

Zdecydowanie polecamy to miejsce wszystkim, i małym, i dużym, będzie znakomite na rodzinne wypady w leniwe niedzielne popołudnie i w tygodniu na wycieczki szkolne. W czasie wietrznej pogody trzeba pamiętać, by ciepło się ubrać!