Takenoko

Słodki, żarłoczny biało-czarny niedźwiadek, uwijający się w pocie czoła ogrodnik i nadgryzione bambusowe pędy w cesarskim ogrodzie…




hourglass_emptyCzas: 45 minut face Wiek: 8+ supervised_user_circle Ilość graczy: 2-4 casino Wydawca: Rebel

Takenoko cieszy oko

Już samo otwarcie pudełka z grą robi na nas DUŻE wrażenie - zawartość wykonana jest z dbałością o szczegóły - drewniane znaczniki i bambusowe pędy, malowane figurki ogrodnika i misia, wszystko prezentuje się orientalnie, pięknie.

Panda bawi

Na pierwszej stronie instrukcji mamy humorystyczny komiks wyjaśniający temat i fabułę gry, czyli skąd w ogrodzie cesarza wzięło się to słodkie, żarłoczne zwierzątko oraz wyjaśnienie tytułu gry, dodaje to grze japońskiego klimatu.

Gra daje duże możliwości kombinowania

Gra Takenoko broni się jednak nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale przede wszystkim ciekawą, wciągającą mechaniką - oczywiście jest to gra rodzinna, mamy tu duży element losowości, ale gra się bardzo, bardzo przyjemnie (a mówią Wam to osoby, których losowość gier drażni wyjątkowo). Cała rozgrywka mija bowiem lekko, humorystycznie. Jest dużo możliwości wyboru, myślenia, kombinowania, wybrania taktyki. Jak na grę dla dzieci - zasady i możliwości taktyczne nie są wcale takie trywialnie proste, zaliczyłabym ją raczej do gier rodzinnych średnioskomplikowanych i poleciłabym rodzinom, które pierwsze pudełka z grami mają już za sobą. Instrukcja na początku może trochę przytłoczyć (zwłaszcza tych początkowych graczy), ale wszystko w przejrzysty sposób wyjaśnia nam filmik wydawnictwa zamieszczony na kanale youtube.

Ogólne zasady gry

Na początku gry wybieramy karty celów - mamy ich trzy rodzaje: ogrodnika, gdzie punkty zdobywamy za sadzenie bambusów pandy, gdzie punkty zdobywamy za ich zjadanie terenu, gdzie punkty zdobywamy za odpowiedni rozkład kafelków terenu Podczas rozgrywki na ręce możemy mieć do 5 kart celów.

Na początku tury (oprócz pierwszej) gracz rzuca kostką pogody, następnie rozpatrza związane z nią profity (np. wyrzucenie deszczu sprawia, że na wybranym poletku przyrasta jeden pęd bambusa itp.).

Następnie gracz wybiera 2 spośród dostępnych akcji: może poruszyć się ogrodnikiem sadząc bambusowe pędy, pandą - zjadając je, może pobrać dowolną kartę celu (jeśli ma na ręce mniej niż 5), pobrać kanał nawadniający pole lub kafelek terenu, który dołoży do ogrodu.

Ten z graczy, który jako pierwszy zrealizuje określoną liczbę kart celów kończy grę zdobywając kartę cesarza z 2 dodatkowymi punktami. Pozostali gracze kończą ostatnią rundę i wszyscy podliczają zdobyte podczas rozgrywki punkty z kart celów. Wygrywa gracz, który posiada najwięcej punktów.

Jedna z gier, które pochłonęła nas bez reszty

Bardzo cenimy sobie gry, które dla nas dorosłych też stanowią wyzwanie, w których nie jesteśmy jedynie biernym towarzyszem zabawy dziecka. Taką grą jest właśnie Takenoko - dobra mechanika, dużo możliwości taktycznych, a wszystko w przepięknym wydaniu, przyjemnej fabule, klimacie i scenerii. Gra bez wad.

Grę do recenzji przekazało wydawnictwo REBEL


comments powered by Disqus