Komiksowa karcianka? Co by było gdybyśmy na kartach do gry spotkali ulubionych
komiksowych bohaterów? Oczywiście jeszcze więcej przyjemności z gry!
hourglass_emptyCzas: 10-15 minut
face Wiek: 7+
supervised_user_circle Ilość graczy: 2-6
casino Wydawca: EGMONT
Szkoła latania
Dlaczego polecamy grę SZKOŁA LATANIA?
Zasady gry są bardzo proste, szybko je poznamy,
zapamiętamy... i zaczniemy grać! Co więcej: sama gra przebiega też szybko i
sprawnie. Małe pudełko wrzucimy do plecaka, a i sama rozgrywka nie wymaga dużo
miejsca.
A jak grać w SZKOŁĘ LATANIA?
Podstawowa zasada to dokładanie na stos kart o coraz
większej wartości: np. na kartę z 2 możemy położyć 5, na 6 - 7 itd. Możemy też łączyć karty z tą
samą wartością, czyli na 7 możemy położyć np. dwie czwórki, albo trzy trójki.
W tym przypadku na Łamignata (7) możemy położyć kartę z 8 lub dwie z 6Szkoła latania
Karta specjalna: Hegemon może przybrać dowolną postać z
numerów od 1 do 7. Dodajemy go jako parę do dowolnej karty z tego przedziału.
Kto wygrywa? Jeśli nie mamy co dołożyć do stosu zabieramy
wszystkie karty jako "punkty karne". Kto zbierze ich mniej zostaje
zwycięzcą.
Wariant zaawansowany polega na dodaniu do rozgrywki
"kafelków przedmiotów" (je także pamiętamy z komiksów!). Kafelki te
dadzą na specjalne moce - np. dodajemy dodatkowe punkty do zagranych kart,
zmniejszamy liczbę punktów karnych, możemy łączyć karty o różnych wartościach
itp.
Szkoła latania
Dla kogo jest gra karciana SZKOŁA LATANIA?
Pudełkowy wiek to 7+. Podstawowym warunkiem jest opanowanie
dodawania kilku liczb, w tym dwucyfrowych (ewentualnie mnożenia). Młodsze
dzieci możemy włączać do gry na zasadzie gry w parze np. z rodzicem - wtedy
działania matematyczne wykonamy razem (i dojdzie nam "efekt uboczny"
w postaci lekcji rachunków).
Wbrew pozorom gra nie jest jedynie losowa. Tak, nie mamy wpływu
na to jakie karty otrzymamy, ale możemy zadecydować o kolejności ich
dokładania. Czy na 5 położymy 6, czy 12, a może lepiej "pozbyć się z
ręki" trzech czwórek?