Państwa świata gra karciana x3

Świat w kartach + KONKURS

hourglass_emptyCzas: 5-60 min.face Wiek: 4+supervised_user_circle Ilość graczy: 1-10

W trzech zgrabnych pudełeczkach znajdziemy w sumie 124 kart (Europa oraz Azja i Australia: liczą po 50 kart, Ameryka Płn i Płd: 24; możemy grać każdą talią osobno lub je łączyć). Na każdej karcie podstawowe dane: nazwa państwa, stolica, ludność, powierzchnia, najwyższy szczyt, sąsiednie kraje. Tylko tyle... i aż tyle!

Państwa świata x 3

Nudne liczby i dane? I tak, i nie!

Czy zadawaliście sobie kiedyś pytanie po co uczyć się na pamięć powierzchni państw i innych liczbowych danych? A może ważniejsze od konkretnej kolejności cyfr jest możliwość porównania, wyobrażenia sobie tych wielkości? Który kraj jest większy, który mniejszy? A o ile większy: 2 czy może 10 razy? To wszystko (i nie tylko!) przećwiczycie sobie przeglądając jasne i proste graficznie karty, a jeszcze lepiej jak się nimi pobawicie i wykorzystacie do gry!

Jak grać w ŚWIAT W KARTACH?

Autor gry proponuje nam  kilka wariantów zabawy i rozgrywki: "wojna", "sąsiedzi", "państwa-miasta", "kolejność", "pamięć", "kolory", "puzzle" oraz zachęca do wymyślania własnych! (nowe pomysły na grę kartami będą też publikowane na stronie swiatwkartach.pl).

Państwa Świata - gra "w wojnę"

Nam najbardziej przypadły do gustu różne wersje "wojny", czyli porównywania różnych danych i "przejmowanie" słabszych. "Wojny" mogą być bardzo różne: losowe, lub ze świadomym wyborem karty, rywalizować mogą pojedyncze karty, lub pary i "sojusze" państw. Najmłodsi mogą grać na sąsiadów (tu wystarczy porównywać liczby max. dwucyfrowe), starsi: na szczyty (liczby 3 i 4 cyfrowe), najstarsi: na powierzchnię i ludność (ułamki dziesiętne, różne jednostki: tysiące i miliony).

Co podoba nam się w grze ŚWIAT W KARTACH?

* Po pierwsze producent: to nie wielkie wydawnictwo drukujące "tam gdzie taniej", ale grupa pasjonatów, którzy wymyślili te karty i wydali je w ograniczonym nakładzie właściwie głównie dla swojej satysfakcji! Warto wspierać takie inicjatywy!

** Po drugie: zachęta od tworzenia własnych wariantów gry ...z nadzieją, że zostaną opublikowane na stronie wydawcy - tym razem to będzie satysfakcja dla nas! To na prawdę nie takie trudne! My na początek wymyśliliśmy... 6 nowych wersji gry (zobaczcie niżej).

*** Po trzecie: to co zostanie w głowach. Dzieciaki grają w różne karcianki "na moce" i "specjalne rodzaje broni" różnych fantastycznych bohaterów. Dlaczego nie pobawić się w "moce państw", na realnych danych? Jak deklaruje wydawca na pudełku : "zweryfikowanych m.in. w oparciu o dane ONZ i CIA" (!!!).

Państwa Świata - gra karciana

NA DESER: kilka naszych nowych scenariuszy zabawy i gry:

ŚWIAT W KARTACH: nasze 4 pomysły na zabawę z przedszkolakami

Z najmłodszymi dziećmi pobawić się w rodzaj MEMO, gdzie parą będą dwie flagi, mające chociaż 1 wspólny kolor. Tu rodzic może wcześniej odpowiednio dobrać zestaw kart do gry.

Państwa Świata - gra karciana

Inna zabawa z flagami to BYSTRE OCZKO: rozkładamy określoną liczbę kart flagami do góry. Osoba prowadząca w danej turze zaczyna opisywać jakąś flagę, np. "jest na niej 3 kolory", "nie ma na niej zielonego", "jest biały" itp. Pozostali gracze przyglądają się rozłożonym kartom i próbują odgadnąć o której fladze mówimy.

ZGADNIJ PO 5 PYTANIACH: tym razem gracze sami zadają pytania o wybraną przez prowadzącego flagę. Po określonej liczbie pytań i odpowiedzi muszą odgadnąć o którą flagę chodzi. Pytania muszą być tak zadane, aby odpowiedź mogła brzmieć tylko "tak" lub "nie", np. "czy na tej fladze jest kolor czarny?", "czy na tej fladze

Jeśli gracze znają już litery można pobawić się np. w LITEROWE BINGO: każdy otrzymuje równą ilość kart. Losujemy literę i odkładamy te z naszych kart, na których jedna z nazw (nazwa państwa, stolicy, najwyższego szczytu, lub jednego z sąsiadów). Kto pierwszy pozbędzie się swojego zestawu kart - wygrywa.

ŚWIAT W KARTACH dla starszaków: a może element strategii?

Większość zaproponowanych scenariuszy gry opiera się na odpowiednim układaniu i zgadywaniu ( = wiedzy) lub losowości. Starsi gracze zapewne zechcą się wykazać własną inicjatywą, planowaniem i strategią.

Państwa Świata - gra karciana

ZAPLANOWANE WOJNY: klasyczną "wojnę" możemy też prowadzić w otwarte karty, dodatkowo z możliwością łączenia kart w sojusze. Każdy z graczy dostaje równą ilość kart np. po 10. Następnie pierwszy z nich wykłada jedną z kart i wybiera "klucz walki", np. "na powierzchnię". Drugi gracz wybiera swoją kartę do tego starcia: jedną lub dwie, których siły się zsumują, kolejni wystawiają swoje karty. Wygrywający daną bitwę zdobywa jeden punkt - jedną "kupkę kart". Tura kończy się, kiedy jeden z graczy wykorzysta swoją pierwszą pulę. Następnie każdy dobiera kolejne 5 kart i toczą się kolejne bitwy. Gra kończy się kiedy zabraknie kart do dobierania i zostanie już tylko jeden gracz, który posiada jakiekolwiek karty (jeśli gramy w trzy osoby i jednej skończą się karty to grają nadal pozostali dwaj gracze). Wygrywa osoba, która wygrała więcej bitew - ma więcej punktów.

ROSNĄCE/MALEJĄCE MAKAO: Każdy otrzymuje równą liczbę kart - np. 5. Pozostałe tworzą zakryty stos. Następnie ustalamy "klucz", np. "rosnąca powierzchnia", "malejący najwyższy szczyt" itp. Odkrywamy jedną kartę ze stosu ("kartę 0") i kolejno dokładamy do niej kolejne wg ustalonego klucza. Kiedy jeden z graczy nie ma co dołożyć kończy turę i wymyśla nowy "klucz". Następnie każdy dobiera po trzy nowe karty ze stosu i odkrywa się nową "kartę 0". Gra kończy się, kiedy zabraknie kart w stosie. Wygrywa gracz, któremu pozostało mniej niewykorzystanych kart.

Chcecie kupić grę lub macie swoje pomysły na rozgrywkę?
Napiszcie koniecznie do Wydawcy!: swiatwkartach.pl


KONKURS

! Mamy dla Was karty PAŃSTWA ŚWIATA do wygrania! Szczegóły w artykule GRY KARCIANE NA PODRÓŻ I NA PIKNIK

Karcianki na kocu


Wczytuję komentarze ...
cancel