KUPA śmiechu! Czy już wiecie KTO TO ZROBIŁ?

Są pewne tematy, które zawsze budzą wiele śmiechu i emocji u dzieci. W samej czołówce niewątpliwie znajdziemy KUPĘ… no tak, tylko KTO TO ZROBIŁ?



W stosunkowo łatwej i szybkiej grze karcianej wcielamy się w opiekunów gromadki sześciu zwierzaków: kota, królika, chomika, żółwia, papugi i ryby. Następnie na środku stołu ląduje kupa, pozostaje nam dowiedzieć się kto ją zrobił. Jako lojalni opiekunowie bronimy swoich zwierzaków, a oskarżamy cudzych ulubieńców.



I właśnie to jest najzabawniejszy moment rozgrywki: wymyślanie coraz to nowych usprawiedliwień i oskarżeń! Zgadzam się: nie jest to zbyt wychowawcze działanie… Jeśli uparcie chcemy szukać korzyści edukacyjnych rozgrywki to będzie to ćwiczenie kreatywności, refleksu oraz… pamięci.

Grając w dwie osoby musimy się przede wszystkim skoncentrować, na tym które zwierzaki przeciwnika już oskarżaliśmy. Jeżeli zwalimy winę na zwierzaka, który już wcześniej został usprawiedliwiony, a zatem drugi gracz nie ma już go w ręce, przegrywamy… i musimy „posprzątać” kupę.



Przy większej liczbie graczy (od 3 do 6 – bo tyle mamy kompletów zwierzaków) poza zapamiętywaniem zwierzaków, które mogły jeszcze zostać w rękach przeciwników ćwiczymy też spostrzegawczość i refleks: jeżeli jeden z graczy oskarża „jakiegoś królika” pozostali muszą jak najszybciej wyłożyć swojego królika, czyli starać się jak najszybciej usprawiedliwić wszystkich swoich ulubieńców. Kto na koniec gry zostanie z kartami w ręce, kiedy pozostali gracze się już swoich pozbyli, nie ma już kogo oskarżyć,- przegrywa… i sprząta kupę.

Budzących emocje żetonów z kupą mamy aż 13, zatem czeka nas w sumie kilkanaście podobnych rozgrywek pod rząd. Kto nazbiera najmniej cuchnących atrakcji zostaje zwycięzcą całej gry.

CO JESZCZE?
Duży plus za bardzo zgrabne, a jednocześnie porządne pudełko (zaledwie 4x8x12 cm, wygodne zamykanie na magnes). Na pewno zabierzemy tę zgraję sympatycznych zwierzaków w niejedną podróż!



KTO TO ZROBIŁ?
Wiek 6+ (bawić się mogą już młodsze dzieci, nawet 4-5-latki, które potrafią utrzymać wachlarzyk z 6 kart. Najwyżej potraktujemy grę nie tyle pamięciowo, co losowo, albo troszkę im podpowiemy, kto jeszcze siedzi w naszych dłoniach :)
Wydawnictwo Rebel
Autor:
Data dodania:
Wczytuję komentarze ...
cancel