Azul - Portugalia w Twoim domu!
Wprowadzcie do domu kawałek Portugalii, wybierajcie najpiękniejsze azulejos, stwórzcie razem niezwykłą mozaikę.


hourglass_emptyCzas: 30-45 minut face Wiek: 8+ supervised_user_circle Ilość graczy: 2-4 casino Wydawca: Lacerta



Kafelki, jak landrynki

Już przy rozpakowaniu pudełka gra wywarła na nas bardzo pozytywne wrażenie - piękna oprawa graficzna, bardzo dobra jakość wykonania, piękne kolorowe kafelki - gra po prostu cieszy oko.


W pudełku wygodna wypraska

Dzięki niej wszystko ma swoje miejsce - grę szybko rozłożymy i łatwo schowamy. Dlaczego to podkreślam? Bo zwyczajnie męczą nas pudełka, w których panuje chaos - sama perspektywa rozdzielania poszczególnych elementów zwyczajnie zniechęca nas do rozgrywki.


Jak gramy?

Na początku gracze wybierają kafelki od dostawców. Z koszyczka dostawcy bierzemy wszystkie kafelki wybranego wzoru, pozostałe odrzucamy na środek planszy. Kolejni gracze mogą wybrać czy biorą kafelki z koszyków dostawców, czy ze środka planszy. Ten z graczy, który pierwszy sięgnie po kafelki ze środka bierze również kafelek pierwszego gracza - ma minus jeden punkt, za to w kolejnej rozgrywce jako pierwszy wybiera kafle.


Zdobyte kafle układamy w poziomych rzędach po lewej stronie planszy. W rzędzie układamy tylko kafelki tego samego wzoru.


Jeśli pod koniec rundy rząd będzie zapełniony wybrany wzór dokładamy do mozaiki. Punkty otrzymujemy za dołożony do mozaiki kafel - jeśli nie styka się on z innymi otrzymujemy jeden punkt, jeśli zostanie dołożony przy innych kafelkach odpowiednio więcej.


Dodatkowe punkty otrzymujemy pod koniec rozgrywki - za ułożony kolor, zapełnione pionowe i poziome rzędy mozaiki. Gra kończy się w momencie ułożenia przez jednego z graczy poziomego rzędu mozaiki. Wygrywa ten z graczy, który zdobył najwyższą ilość punktów.


Mechanika gry jest prosta i bardzo przyjemna

Azul to gra logiczna - kluczem jest uzupełnianie mozaiki tak, by zdobyć za dodane kafelki jak największą ilość punktów. Mechanik jest ciekawie wyważona - za nadmiarowe kafelki otrzymujemy ujemne punkty, niezapełnione rzędy blokują nam ruch w kolejnej turze.

Rozgrywka jest logiczna, ale nie natrętnie matematyczna

Gra się bardzo lekko, przyjemnie. Przy młodszych graczach możemy uprościć zasady - np. wygrywa ten kto pierwszy ułoży cały kolor i zapełni pionowy rząd. Wtedy odpada nam zupełnie liczenie punktów.

Losowość występuje, ale nie jest przeszkadzająca

Wygrana zależy głównie od naszych decyzji, choć bywają momenty, że pozostawionych nam kafli zupełnie nie mamy, gdzie umieścić i muszą wylądować na podłodze… Gdy jest ich więcej ze zdobytych w ten sposób negatywnych punktów niełatwo nam się będzie wyplątać.

Bardzo cenimy sobie uniwersalność gry

Kolorowe kafelki przyciągną do stołu każdego! Gra jest przepięknie neutralna - i dla chłopców, i dla dziewczynek, dla dziecka, nastolatka, osób dorosłych, do rodzinnego grania, do grania wśród dorosłych, ze znajomymi. To fantastyczna zaleta.


Duży plus za wstęp!

Na początku instrukcji mamy krótkie wprowadzenie do tematyki gry - niby taki drobiazg, a w wielu grach zwyczajnie nam go brakuje… Takie ciekawostki budują klimat, w ciekawy sposób przemycają wiedzę, która w przeciwieństwie od tej przeczytanej w podręczniku zostaje w dziecięcych główkach na znacznie dłużej.

Ciekawy temat gry

Azul to prosta (choć bardzo ciekawa) gra logiczna - to właśnie temat nadaje jej klimatu i charakteru. Ja zawsze miałam sentyment do malowanej ceramiki… Może Lacerta zastanowi się jeszcze nad stempelkowym Bolesławcem?


GRĘ UDOSTĘPNIŁO NAM DO RECENZJI WYDAWNICTWO LACERTA. DZIĘKUJEMY!


comments powered by Disqus