CATAN Junior GALAKTA 5+

Wykonanie: Gra solidnie wykonana – plansza i żetony zasobów z grubej tektury, przyciągająca uwagę grafika, plastikowe pirackie twierdze i okręty.

Zasady gry: Gra dla 2-4 graczy. Gracze - piraci kolonizują wyspy budując przy nich za otrzymane zasoby swoje twierdze. Każda nowa twierdza daje nam dostęp do kolejnych zasobów, jednak w ich zdobywaniu często przeszkadza nam kruk Czarnodzioby. W kryzysowych momentach możemy poprosić o pomoc papugę Koko, która może przepędzić Czarnodziobego lub pomóc zbudować nam kolejną twierdzę. Jednak pomoc Koko kosztuje. Wygrywa gracz, który jako pierwszy postawi na wyspach wszystkie twierdze.

Opis:Gra szybko się rozkłada, a rozgrywka trwa ok. 30 min - dzięki temu dziecko nie znudzi się nam w połowie przeciągającej się partii. Krótki czas rozgrywki sprawiał, że częściej sięgaliśmy po grę - łatwiej bowiem w ciągu dnia wygospodarować na nią czas.

Gra wymaga od nas strategicznego myślenia i zaplanowania oraz uczy podejmowania ryzyka - jest w niej jednak spory element losowości. Jest to mocno uproszczona wersja gier ekonomicznych, jednak naszym zdaniem bardzo ciekawa i zasługująca na uwagę. Losowość bowiem nie razi w oczy (wręcz dodaje grze uroku) i rozgrywka nawet dla dorosłych osobników nie jest nużąca. Córkę gra oczarowała - wymiana zasobów, podkładanie przeciwnikom Czarnodziobego, losowanie żetonów papugi Koko - nasza siedmiolatkę pochłonęła gra bez reszty.

Opinia: grę córka dostała na święta, graliśmy całą rodziną i gra nas urzekła. Tego typu gry widzieliśmy jedynie w wersjach dla osobników starszych. Tutaj mamy grę strategiczno-ekonomiczną ubraną w dziecięcą szatę graficzną, z mechaniką gry dostosowaną do najmłodszych graczy. Szybka, ale niebanalna gra dla dziecka.

Wiek dziecka: od ok. 5 lat.

Zalety: jakość wykonania krótki czas rozgrywki uczy strategi, podejmowania ryzyka

Wady: duże pudełko z dużą ilością powietrza... (na pewno chociaż na wysokość mogłoby być mniejsze)

Autor:
Data dodania:
Wczytuję komentarze ...
cancel